Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Mitt liv, mina val

Av Simone Nilsson - 19 oktober 2012 13:49

Finns en del människor som undrar varför jag valde att gå igenom detta själv, varför jag inte gjorde abort när det tog slut mellan oss och hur jag kan vara så glad fast jag sitter i den sits jag gör ...


För det första har ni inget med mitt liv eller mina val att göra.
Förstår inte hur ni orkar..
Behöver inte förklara mig för er men tänker göra det ändå så ni kanske förstår.
Jag har aldrig varit lyckligare, den här händelsen och de här månaderna har gjort mig till en bättre och starkare människa som vet att jag klarar av allt bara jag bestämmer mig för det.
Har heller inte valt att det skulle bli såhär, att jag skulle ta hand om henne själv men funkade inte mellan oss och då var detta den bästa lösningen.
När jag fick reda på att jag var gravid så bestämde jag mig för att göra allt jag kunde för att hon skulle få det så bra som möjligt.
Tycker inte att ni har rätt att se ner på mig pga att jag är glad fast jag är ensam med henne...
Sen när blev det fel att vara lycklig?
Sen när blev det fel att älska sin dotter?
Sen när blev det fel att offra en hel del saker för att få det så bra som möjligt?
Men visst fortsätt ni att prata om mig och vad jag gör, inte mig emot.
Människor som ni som gör mig bara starkare som person.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone Nilsson - 6 november 2012 18:06

Alla framgångar och succéer börjar med en dröm. Med hjälp av en tydlig strategi tar du dig från där du är nu, dit du vill. Efter en peppande pratstund med en vän till familjen slutar det med ett inlägg :) Fantisera Skaffa styrka, inspiration...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 2 november 2012 15:50

Då blir man 21 år gammal idag Nytt år och nya möjligheter det ska firas i Malmö med god mat, bowling och trevligt sällskap :):)...

Av Simone Nilsson - 30 oktober 2012 22:48

Har varit en del tjejer som hört av sig och undrat vad det är jag gått igenom, vad det är för hemskt som hänt mig, hur jag klara av det och blev en starkare person utav det. Dem ville ha råd om hur dem skulle göra. När jag var 14 år gammal så var ...

Ovido - Quiz & Flashcards