Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Våga drömma-och nå ditt mål

Av Simone Nilsson - 6 november 2012 18:06

Alla framgångar och succéer börjar med en dröm. Med hjälp av en tydlig strategi tar du dig från där du är nu, dit du vill.

Efter en peppande pratstund med en vän till familjen slutar det med ett inlägg :)

Fantisera
Skaffa styrka, inspiration och motivation genom att visualisera dig själv när du nått ditt stora mål. Hur känns det? Vad gör du? Hur ser det ut? Tillåt dig själv att drömma stort och låta tankarna flyga iväg en stund. Smaka på och njut av drömmen redan nu, innan den blivit verklighet.

Tänk att du fixar det
Varför de allra flesta av oss inte på allvar försöker förverkliga drömmar och nå mål är för att negativa tankar kommer i vår väg redan i ett tidigt skede. Fastna inte i orosmolnen och funderingarna på allt som hindrar; som tid, pengar och omgivningens eventuella synpunkter. Fokusera först på målet och träna upp inställningen, att du kommer fixa det. Sedan är det dags att hitta en rimlig väg dit.

Dela upp ditt mål
Det slutgiltiga målet är förstås vad du i första hand tänker på, men för att nå dit är det viktigt att du planerar in kortsiktiga delmål på vägen mot toppen. Vad ska du ha åstadkommit om en månad? Om ett halvår? För att komma igång ordentligt kan det vara bra med kortsiktiga mål till en början, kanske till och med dags- eller veckomål. Till exempel: På fredag ska jag ha bokat möte med banken eller kollat upp utbildningar eller vad det nu är. Gör en plan och skriv ner allt, det skapar en skön känsla av struktur som är viktig även om du egentligen kan minnas allt utan anteckningar.

Hur ser ett bra mål ut?
* Det ska passa dig, och väljas av dig - inte av någon annan.
* Det ska vara djärvt men möjligt att nå.
* Det ska vara konkret.

Tack Gittan för pratstunden, nu kör vi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 2 november 2012 15:50

Då blir man 21 år gammal idag Nytt år och nya möjligheter det ska firas i Malmö med god mat, bowling och trevligt sällskap :):)...

Av Simone Nilsson - 30 oktober 2012 22:48

Har varit en del tjejer som hört av sig och undrat vad det är jag gått igenom, vad det är för hemskt som hänt mig, hur jag klara av det och blev en starkare person utav det. Dem ville ha råd om hur dem skulle göra. När jag var 14 år gammal så var ...

Av Simone Nilsson - 24 oktober 2012 10:50

Har en underbar dotter, pojkvän, familj och underbara vänner. Har allt jag någonsin drömt om. Men trots det så kan jag ändå inte njuta fullt ut, kan heller inte vara så lycklig som jag borde vara. Just nu är jag faktiskt jätte ledsen, allt känns j...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards