Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Ensamstående mamma

Av Simone Nilsson - 1 oktober 2012 22:03

När jag tog graviditetsstickan ur sin förpackning och gick in på toaletten med mamma väntandes utanför dörren hade jag många tankar snurrandes i huvudet..

Tänk om det visar positivt?

Klarar vi detta, kommer det hålla?

Kommer jag att klara detta?

Har aldrig hållt en bebis, hur ska detta gå?

Mycket riktigt det visades positivt, magkänslan jag haft fem dagar innan stämde.

Gick ut till mamma och visade stickan, blir bemött av ett lite nervöst skratt och får en kram -

Ja grattis mamma får man väl säga! säger mamma klockan sex på morgonen i sin morgonrock.

Kunde inte säga något bara skrattade, kändes helt sjukt.

Livet förändrades snabbt, var livrädd men kändes ändå helt rätt.

Efter ett tag så kom man in i sin rollen, allt handlade om barnet som fanns inuti min mage.

Under tiden som månaderna gick mognade jag enormt mycket. Allt handlade om henne.

När vi gjorde slut så blev jag rädd, det ska jag erkänna men visste ändå att mitt val var rätt.


Den 29 augusti då kom hon, när dem la henne i min famn så överöstes jag utav en enorm lycka, blev förälskad i henne direkt. Detta är min dotter och ska göra allt jag någonsin kan för att hon ska få det så bra som möjligt.

Var så tryggt på BB, med all hjälp och ompyssling. Dagen när vi skulle hem var lite nervös men kändes ändå jätte skönt, för kände att allt skulle gå bra trots situationen.

Många har frågat mig om jag inte tyckt det skulle vara jobbigt att vara själv, eftersom jag skulle göra allt själv. Det är jätte mycket jobb Simone, det vet du va.

Ja klart jag vet, men är inte själv. Har turen som står min familj så nära.

Hjälpt mig med allt.


Nu har det gått en månad och allt är så underbart. 

Har haft mina sömnlösa nätter.

Har gråtit för det varit så jobbigt.

Men då har man stannat upp och tänkt som min gamla lärare sa - Bit ihop eller bryt ihop.

Jag bet ihop, andades och tog tag i det.

Allt har löst sig jätte bra, och njuter utav varje sekund som jag spenderar tillsammans med min dotter.

Hennes stora nyfikna ögon.

Hennes leende.

Och allt annat som gör henne så speciell


Framtiden är ljus, och för varje dag som går och desto mer vi knyter an till varandra desto mer vet jag att jag gjorde rätt val.


Att vara tjugo år, ensamstående mamma är så underbart.

Älskar min underbara dotter och vår framtid kommer bli helt underbar.

Hon fyller mig utav värme och har gjort mig till en starkare människa bara på den här tiden.

Kommer vara dig för evigt tacksam Melinda <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone Nilsson - 6 november 2012 18:06

Alla framgångar och succéer börjar med en dröm. Med hjälp av en tydlig strategi tar du dig från där du är nu, dit du vill. Efter en peppande pratstund med en vän till familjen slutar det med ett inlägg :) Fantisera Skaffa styrka, inspiration...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 2 november 2012 15:50

Då blir man 21 år gammal idag Nytt år och nya möjligheter det ska firas i Malmö med god mat, bowling och trevligt sällskap :):)...

Av Simone Nilsson - 30 oktober 2012 22:48

Har varit en del tjejer som hört av sig och undrat vad det är jag gått igenom, vad det är för hemskt som hänt mig, hur jag klara av det och blev en starkare person utav det. Dem ville ha råd om hur dem skulle göra. När jag var 14 år gammal så var ...

Ovido - Quiz & Flashcards