Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Man klarar allt om man bara vill

Av Simone Nilsson - 12 oktober 2012 11:53

Läste en artikel igår i tidningen Vi föräldrar, och kan inte släppa det. Den handlade om nyblivna föräldrar och mammans rädsla över att vara själv med barnet när pappan skulle börja jobba igen.
Rädslan över att göra fel, för att man inte hade någon att bolla frågorna med och rädslan över att inte ha hunnit knyta an tillräckligt mycket till sitt barn för att se vad det behövde.
Förstår att det kan kännas lite läskigt när man varit båda under den första tiden och haft det stödet.
Men hur känns det då inte för oss mammor som är själva från första dagen eller i mitt fall fem månader innan man ska föda ?
Ser upp till alla mammor inte det jag menar, är jätte jobbigt och finns dagar då vi alla bara vill sätta oss ner och bryta ihop.
Men för oss som är ensamma är dem rädslorna ännu större.

Var livrädd dagarna innan jag skulle föda, om hur det skulle gå och om jag skulle klara det. Nu har jag turen som har min familj och vänner. Är bara ett samtal bort med massa råd och stöd.
När jag var på BB och gick runt i korridorerna med Melinda och såg alla par och hur lyckliga dem var och hur mycket killen hjälpte till för att han var så lycklig över att vara pappa. När dem satt och mös tillsammans i soffgruppen hela familjen framför mig, där jag satt själv tjugo år gammal med mitt kaffe..
blev så avundsjuk, och ledsen för ville ocksåh det så..ville också att Melinda skulle få ligga i sin pappas famn...

Nu när det gått nästan två månader är jag lyckligare än någonsin, älskar att vara mamma. Ja jag är ensamstående mamma men jag är inte ensam, har alla mina vänner, min underbara familj och Marcus
Så ja det kommer bli tufft men vi klarar det, vad vore livet om allt skulle gå som på räls ? Nä , man måste få kämpa lite hihi :)

Men till alla er mammor där ute som är ensamma, som inte har familjen och vännerna där hela tiden. Ni är så otroligt starka, och ser verkligen upp till er.
Ser upp till alla mammor oavsett om ni går igenom allt tillsammans med er partner eller själva att vara mamma är ett heltidsjobb.

Vi är alla grymma och oavsett vad som händer så klarar vi av det :)<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone Nilsson - 6 november 2012 18:06

Alla framgångar och succéer börjar med en dröm. Med hjälp av en tydlig strategi tar du dig från där du är nu, dit du vill. Efter en peppande pratstund med en vän till familjen slutar det med ett inlägg :) Fantisera Skaffa styrka, inspiration...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 5 november 2012 16:21

Ibland kan ett trist humör kännas hopplöst att vända. Men en stor forskarundersökning visar att hela 40% av vår lycka kommer direkt från de saker vi tänker och gör - övriga procent är en kombination av levnadsvillkor och gener. Alltså, en stor del ...

Av Simone Nilsson - 2 november 2012 15:50

Då blir man 21 år gammal idag Nytt år och nya möjligheter det ska firas i Malmö med god mat, bowling och trevligt sällskap :):)...

Av Simone Nilsson - 30 oktober 2012 22:48

Har varit en del tjejer som hört av sig och undrat vad det är jag gått igenom, vad det är för hemskt som hänt mig, hur jag klara av det och blev en starkare person utav det. Dem ville ha råd om hur dem skulle göra. När jag var 14 år gammal så var ...

Ovido - Quiz & Flashcards